چراغ های اخطار ماشین

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

چراغ های اخطار ماشین

با توجه به تعداد زیاد سیستم ها و قطعات زیاد در وسایل نقلیه موتوری، قطعات و اتصالات زیادی وجود دارد که ممکن است دچار مشکل شده و دچار اختلال شود. در صورت نقص، نقص یا خرابی در  وسیله نقلیه، معانی علائم عیب خودرو که روی صفحه دیجیتال ظاهر می  شوند باید مشخص باشد. این علائم هشدار خرابی خودکار گاهی اوقات در مورد وضعیتی هشدار می دهد که می تواند به سرعت حل شود و گاهی اوقات آنها در مورد مشکلات بسیار جدی هشدار می دهند.

 چراغ های هشدار ماشین

چراغ های هشدار ماشن را جدی بگیرید

از آنجایی که خودروها دارای سیستم‌ها و اجزای زیادی هستند و خودروها برای مدت طولانی در محیط‌های متعدد استفاده می‌شوند، ممکن است شاهد خرابی‌های زیادی باشیم. شاید مهم ترین چیزی که باعث می شود به این نقص ها توجه شود و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود،  علائم نقص خودرو باشد. اگر مشکلی در موتور، لاستیک، گیربکس، سوخت وجود داشته باشد و چیزی آنطور که باید کار نکند،  علائم هشدار دهنده خودرو  ظاهر می شود.

سیستم‌های هشدار دهنده خودرو که به راننده اطلاع می‌دهند و اطمینان می‌دهند که راننده از وضعیت سیستم‌های موجود در وسیله نقلیه خود آگاه است،  نه تنها وسایل نقلیه امروزی را برای راننده بسیار قابل درک‌تر می‌کند، بلکه با جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، عمر وسایل نقلیه را افزایش می‌دهد.

 

عیب خودرو و علائم هشدار دهنده و معانی آنها

چراغ های هشدار زیادی در خودروها وجود دارد تا هم نقص عملکرد را گزارش کند و هم راننده را از وضعیت فعلی سیستم های خودرو مطلع کند. بیایید این چراغ های هشدار دهنده و معانی آنها را بررسی کنیم.

 

علائم هشدار دهنده مربوط به سیستم های مکانیکی

چراغ هشدار دما

علامت هشدار دما ، که شاید شناخته شده ترین چراغ هشدار در بین چراغ های هشدار باشد، چراغی است  که به کاربر اطلاع می دهد که دمای موتور وسیله نقلیه شما به حد بحرانی رسیده است. در این حالت کاری که باید انجام شود این است که مایع خنک کننده را بررسی کرده و در صورت لزوم توقف کرده و منتظر خنک شدن خودرو بمانید. بسیار مهم است که پس از روشن شدن این چراغ سفر نکنید، زیرا سفر با چراغ دما ممکن است باعث ایجاد مشکل در خودرو شما شود.

 چراغ هشدار دما

چراغ هشدار فشار لاستیک

یکی دیگر از چراغ‌های هشداردهنده معروف، چراغ هشدار فشار باد لاستیک است که همراه با سنسورهایی کار می‌کند که  فشار تایر را اندازه‌گیری می‌کنند. فشار لاستیک می تواند به دلایل زیادی کاهش یابد و اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند برای همیشه به لاستیک شما آسیب برساند. به همین دلیل، بسیار مهم است که به محض کاهش فشار باد تایر متوجه این موضوع شوید. زمانی که چراغ هشدار فشار باد لاستیک روشن است  باید لاستیک را چک کرده  و در صورتی که وضعیت بحرانی ندارد با مراجعه به نزدیکترین پمپ بنزین آن را باد کنید. اگر لاستیک خیلی کم است و نمی توان از آن استفاده کرد، ممکن است نیاز به تعویض تایر باشد.

 

چراغ هشدار کم سوخت

شاید یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین چراغ‌های هشدار،  علامت هشدار کم‌مصرف سوخت ، زمانی که سوخت خودرو به سطوح بحرانی کاهش می‌یابد روشن می‌شود و به کاربر هشدار می‌دهد. شایان ذکر است که حتی اگر یک علامت ساده باشد، اهمیت زیادی دارد. پس از روشن شدن این علامت هشدار، باید به نزدیکترین پمپ بنزین رفته و آن را پر کنید.

 

چراغ هشدار باتری

از آنجایی که باتری قطعه ای است که بسیاری از سیستم های خودرو را تغذیه می کند، بسیار مهم است. اگر  چراغ هشدار باتری روشن باشد ، ممکن است ولتاژ باتری کاهش یافته باشد. در این مرحله، باتری ممکن است به اندازه کافی شارژ نشده یا بیش از حد استفاده شود. در صورت وجود ایراد در سیستم شارژ باتری، می توانید مشاهده کنید که این چراغ هشدار دائما روشن است. اگر در سیستم شارژ باتری، یعنی دینام، ایرادی وجود داشته باشد، ممکن است این قطعه نیاز به تعمیر یا  تعویض باتری  داشته باشد. اگر این چراغ را در جاده روشن دیدید، می توانید استفاده از سیستم های الکتریکی خودرو را کاهش دهید.

 

چراغ هشدار کمک فنر

از آنجایی که کمک فنرها یکی از مهم ترین قسمت های سیستم تعلیق خودرو هستند، در صورت روشن شدن این چراغ هشدار باید کمک فنرها در مدت زمان کوتاهی بررسی و در صورت وجود مشکل سریعا با آن برخورد شود.  در این مرحله ، مهم است که با خدمات مجاز در مورد کمک فنر کار کنید، زیرا با سیستم تعلیق خودرو سروکار دارد  .

 چراغ هشدار سرویس

چراغ هشدار سرویس

اگر از آخرین باری که خودروی خود را به سرویس رسانده اید مدتی است که از آن استفاده می کنید، ممکن است این چراغ هشدار را ببینید. اگر این چراغ دائما روشن است، باید وسیله نقلیه خود را برای سرویس ببرید. از آنجایی که گاهی اوقات رعایت فواصل تعمیر و نگهداری ممکن است دشوار باشد، برخی از خودروها روی نشانگرهای خود نشان می دهند که چه زمانی نیاز به سرویس دارند. پس از انجام تعمیرات، می توانید این چراغ را خاموش کرده و به استفاده از وسیله نقلیه خود ادامه دهید.

 

چراغ هشدار درپوش سوخت

هنگامی که برای سوخت‌گیری خودرو خود می‌روید، می‌توانید درب بنزین را باز کنید و در حالی که با چیزهایی مانند پرداخت سر و کار دارید، فراموش کنید که آیا درب آن بسته است یا خیر. در این مرحله  ، از آنجایی که علامت هشدار  درب بنزین روشن می شود، می توانید متوجه این موضوع شوید و بدون حرکت با درب بنزین باز، درب را ببندید.

 

چراغ هشدار سطح شیشه شوی

از آنجایی که شیشه جلوی خودرو برای دیدن جاده برای راننده بسیار مهم است، هرگونه لکه یا کثیفی روی شیشه جلو می تواند راننده و سرنشینان را به خطر بیندازد. به همین دلیل سیستمی وجود دارد که شیشه جلوی خودرو را شسته و پاک می کند. در صورت کمبود آب در این سیستم و نیاز به اضافه کردن آن به آب، چراغ هشدار آب برف پاک کن روشن می شود و در این مورد به راننده هشدار داده می شود.

 

چراغ هشدار گیربکس اتوماتیک

هنگامی که مشکلی در گیربکس خودروهای دنده اتوماتیک وجود دارد، ممکن است درک آن دشوارتر از مشکلات خودروهای با گیربکس معمولی باشد، زیرا توجه کمتری به دنده ها می شود. در این مرحله  چراغ خطای انتقال روشن می شود و  به کاربر هشدار می دهد.

 

چراغ هشدار هود

اگرچه درک باز یا بسته بودن کاپوت خودرو چندان دشوار نیست، اما هر از گاهی می توان آن را نادیده گرفت. اگر با باز بودن کاپوت وسیله نقلیه عملیاتی را انجام دهید و بدون اینکه کاملاً آن را ببندید سوار خودرو شوید، ممکن است در هنگام حرکت کاپوت خودرو باز شود و خطری ایجاد کند. به همین دلیل در صورت بسته نشدن کامل  کاپوت، چراغ هشدار کاپوت روشن شده  و به راننده هشدار می دهد.

 

چراغ هشدار حالت پارکینگ

این چراغی است که وقتی ماشین خود را در حالت پارک قرار می دهید روشن می شود. این چراغ چراغی است که نشان می دهد ترمز دستی در خودروهای دنده اتوماتیک اعمال می شود و می توانید خودروی خود را در پارک رها کنید.

 چراغ روغن خودرو

چراغ سطح مایع ترمز

یک مایع هیدرولیک در سیستم ترمز گنجانده شده است تا هنگام اعمال ترمز نیرو را به درستی منتقل کند. با توجه به اینکه در صورت کاهش این مایع به سطوح بحرانی، ترمزها عملکرد خود را از دست می دهند، می توان به اهمیت این هشدار پی برد. این چراغ در صورتی روشن می شود که روغن ترمز خودرو از حد معینی پایین آمده باشد. چراغ های هشدار مربوط به سیستم های الکترونیکی (امنیتی).

چراغ هشدار ESP

اگر وسیله نقلیه شما از ESP پشتیبانی می کند، ممکن است هر از گاهی این چراغ هشدار را مشاهده کنید. کمک راننده ESP از از دست دادن چسبندگی چرخ های خودرو جلوگیری می کند. ESP نه تنها کشش را در هنگام بلند شدن کنترل می کند و از چرخش آزادانه چرخ ها جلوگیری می کند، بلکه با استفاده از یک چرخ خودرو به عنوان نقطه پشتیبانی در هنگام پیچ های سخت از خارج شدن خودرو از جاده جلوگیری می کند. اگر  علامت ESP  روی نمایشگر ظاهر شود و زیر آن OFF نوشته شده باشد، نشان دهنده خاموش بودن سیستم است. اگر کاربر خودش سیستم را خاموش نکرده است، باید عملکرد سیستم بررسی شود، زیرا ممکن است به دلیل نقص در کار باشد.

 

چراغ هشدار کیسه هوا

در صورت  بروز مشکل در ایربگ ها،  امکان مشاهده این چراغ عیب وجود دارد. اگر این چراغ خرابی روشن است که نشان می دهد ایربگ ها خراب شده اند و ممکن است در صورت تصادف احتمالی کار نکنند، باید با رساندن خودرو به سرویس، این مشکل بررسی و برطرف شود.

 چراغ هشدار abs

چراغ هشدار ABS

از آنجایی که ABS شاید یکی از مهم ترین سیستم های امنیتی مدرن باشد، باید توجه داشت که آیا چراغ ABS روشن است یا خیر. اگر این چراغ پس از روشن شدن همچنان روشن است، به این   معنی است که در سیستم ABS نقص وجود دارد. از آنجایی که ABS یک سیستم ایمنی مهم است، ممکن است منطقی باشد که پس از روشن شدن این چراغ، وسیله نقلیه خود را بدون از دست دادن زمان زیادی به یک مرکز خدمات مجاز ببرید.

 

چراغ هشدار گرمکن شیشه عقب

روی شیشه‌های عقب اکثر خودروها مقاومت‌هایی وجود دارد، زیرا ممکن است دید عقب راننده به دلیل مه ایجاد شده به ویژه در روزهای سرد کاهش یابد. گرما با عبور جریان الکتریکی از این مقاومت ها تولید می شود و در نتیجه تراکم از بین می رود. اگر چراغ هشدار مه شکن شیشه عقب روشن باشد، ممکن است نقصی در این سیستم رخ داده باشد. در صورت تراکم، دید راننده کاهش می یابد، بنابراین قبل از ورود به چنین شرایطی باید این عیب برطرف شود.

 

چراغ هشدار ترمز

چراغ هشدار ترمز  برای اطلاع کاربر از وضعیت ترمز استفاده می شود. اگر ترمز دستی روشن باشد این چراغ روشن می شود و اگر حتی در زمانی که از ترمز دستی استفاده نمی شود روشن شود به این معنی است که ساختار هیدرولیکی ترمز مشکل دارد.

 

چراغ هشدار فرمان

سیستم پشتیبانی الکترونیکی فرمان در خودروهای مدرن، یعنی EPS، سفتی فرمان را بسته به سرعت حرکت وسیله نقلیه شما تنظیم می کند. اگر چراغ هشدار فرمان روی نشانگر وجود دارد و دائماً روشن است، این سیستم نیاز به بررسی دارد.

 

چراغ هشدار فاصله را دنبال کنید

فاصله ای که باید بین خود و وسیله نقلیه جلویی بگذارید تا در صورت توقف یا کاهش ناگهانی وسیله نقلیه جلویی در هنگام رانندگی در ترافیک بتوانید بدون خطر توقف کنید، فاصله زیر نامیده می شود. وسایل نقلیه مدرن دارای سیستمی هستند که این فاصله را کنترل می کند. اگر راننده اشتباه کرده باشد که فاصله زیر را تجاوز کند، چراغ هشدار فاصله زیر روشن می شود.

 

چراغ هشدار چراغ جلو تطبیقی

اگر در حال رانندگی با یک سیستم چراغ جلو تطبیقی ​​هستید، ممکن است هر از گاهی این چراغ هشدار را مشاهده کنید. هنگامی که این چراغ هشدار روشن می شود، سیستم چراغ های جلوی تطبیقی ​​خودرو شما فعال است.

 

چراغ هشدار کروز کنترل

اگر در حال رانندگی با کروز کنترل هستید و کروز کنترل را فعال کرده اید، می توانید این چراغ را روی نشانگر خودرو مشاهده کنید. ویژگی کروز کنترل که مخصوصا در جاده های طولانی استفاده می شود با این چراغ هشدار نشان داده می شود.

 

چراغ هشدار محدود کننده سرعت

سیستم محدود کننده سرعت سرعت حرکت خودرو را تثبیت می کند و از تجاوز خودرو از سرعت معین در مکان هایی که باید به محدودیت سرعت توجه کنید جلوگیری می کند. در صورت فعال بودن سیستم محدود کننده سرعت، امکان مشاهده این چراغ هشدار بر روی صفحه نمایش وجود دارد.

 

هنگام روشن شدن علائم نقص خودرو یا علائم هشدار دهنده خودرو، آن را نادیده نگیرید. اگر وسیله نقلیه به شما هشدار داد، آن را در نظر بگیرید و برای راه حل از یک سرویس خودرو قابل اعتماد  پشتیبانی  بگیرید. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.