10 نکته ضروری که قبل خرید ماشین باید بدانید

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

10 نکته ضروری که قبل خرید ماشین باید بدانید

چه در حال خرید یک ماشین جدید هستید و چه یک ماشین دست دوم ، باید مطمئن شوید که ویژگی هایی که برای شما مهمتر است را دارد. ایده خوبی است که قبل از شروع خرید خودرو فهرستی تهیه کرده و از آن برای بررسی اینکه آیا خودرو نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر ، استفاده کنید.

اگر ماشین جدیدی خریداری می کنید ، در اکثر مواقع می توانید ماشین را با ویژگی های مورد نظر خود سفارش دهید ، اگر نمایندگی در محدوده ای که معیارهای شما را دارد ، نداشته باشد. با این حال ، برای خودروهای فرسوده ، آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید.

اگر خودروی فرسوده ای خریداری می کنید ، کافی نیست که بررسی کنید تا مطمئن شوید خودرو از این ویژگی برخوردار است. همچنین باید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که کار می کند. اگر در وسط زمستان در حال خرید خودرو هستید ، فراموش نکنید که تهویه مطبوع را بررسی کنید ، اما مهم است که مطمئن شوید که تهویه مطبوع یکی از ویژگی های ضروری شما است.

برای کمک به جمع آوری لیست خود ، ما لیستی از ده ویژگی محبوب خود را تهیه کرده ایم که هنگام خرید خودرو باید به آنها توجه کنید.

1. گرما و تهویه مطبوع.
اکثر مردم می خواهند هنگام رانندگی ، بدون توجه به فصل ، راحت باشند. اگر وسیله نقلیه ای دست دوم خریداری می کنید ، مطمئن شوید که هم حرارت و هم تهویه مطبوع را آزمایش کرده اید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

2. پنجره های برقی.
اگر خودرو پنجره های برقی دارد ، حتماً دکمه های دو طرف آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه آنها به درستی کار می کنند. اگر پنجره ها پایین می آیند اما بالا نمی آیند ، اکنون زمان آن است که قبل از خرید خودرو بدانید.
3. گیربکس اتوماتیک در مقابل دستی.

اگرچه اکثر مردم گیربکس اتوماتیک را ترجیح می دهند ، اما خودروهای گیربکس دستی مسافت پیموده شده گاز را بهتر می پیمایند. آنها همچنین ارزان تر هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

4. دیفرانسیل جلو در مقایسه با دیفرانسیل عقب.
وسایل نقلیه دیفرانسیل عقب بیشتر تمایل دارند پیچ ​​ها را کنترل کنند ، در حالی که خودروهای دیفرانسیل جلو در شرایط بارانی و برفی کشش بیشتری دارند. خودروهای دیفرانسیل جلو به طور کلی هزینه کمتری دارند و مصرف سوخت بهتری دارند.

5. نوع موتور.
آیا برای شما مهم است که موتور چقدر بزرگ است یا چقدر قدرت تولید می کند؟ اگر چنین است ، آن را به لیست خود اضافه کنید.

6. ویژگی های ایمنی و رتبه بندی.
خودرو چه ویژگی های ایمنی دارد؟ آیا توسط موسسه بیمه ایمنی بزرگراه یا انجمن ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آزمایش شده است؟ اگر چنین است ، در آن آزمون ها چگونه گذشت؟

7. ظرفیت حمل و نقل.
آیا نیاز به یدک کش تریلر آب و برق دارید؟ یک قایق؟ یک RV با اندازه کامل؟ اطمینان حاصل کنید که وسیله نقلیه ای که انتخاب می کنید وزن هر چیزی را که قصد دارید با آن بکشید ، تحمل کند.

8. صندلی ها.
آیا صندلی ها راحت هستند؟ آیا تنظیم آنها آسان است؟ آیا می خواهید لوکس بودن صندلی های گرم شونده جلوی زمستان را بگیرد؟

9. رادیو. صدای رادیو خوب است؟
آیا به ویژگی های اضافی مانند سی دی پلیر یا رادیو ماهواره ای XM احتیاج دارید؟ آیا می توانید تلفن خود را برای برقراری تماس های دستی به سیستم رادیویی متصل کنید؟ آیا می توانید یک درایو فلش USB پر از آهنگ های مورد علاقه خود را وصل کنید؟

10. راه اندازی از راه دور.
آیا می خواهید بتوانید ماشین خود را از داخل خانه روشن کنید تا زمانی که آماده رفتن به محل کار شده اید گرم شود؟

اکنون لیستی از برخی از محبوب ترین ویژگی هایی را که هنگام خرید خودرو باید در نظر بگیرید ، دارید ، اما مدتی وقت بگذارید تا به آنچه واقعاً می خواهید فکر کنید. همچنین ، در نظر بگیرید که پیدا کردن برخی از ویژگی ها سخت تر از دیگران است. اگر بر صندلی های گرم شونده اصرار دارید ، مدل های بسیار کوچکتری برای انتخاب خواهید داشت.
درآوردن قالپاق و باز کردن پیچ اصلینحوه تعویض لاستیک

همانطور که اشاره شد، تعویض لاستیک در تمامی خودروهای معمولی سبک، تقریبا به یک شیوه انجام می گیرد و نیاز به تخصص خاصی ندارد. در اولین قدم از تعویض لاستیک خودرو، ما ابتدا باید لاستیک زاپاس خودرو را از محل خود خارج کنیم، سپس زیر خودرو جک زده، لاستیک معیوب را خارج کرده و لاستیک سالم را جایگزین آن نماییم. سپس به آپاراتی ها مراجعه کرده و در صورت امکان، لاستیک معیوب را تعمیر کنیم.


تمام شدن عمر مفید لاستیک، فرو رفتن اجسام تیز در لاستیک، خورده شدن، سائیدگی بیش از حد در بخش از لاستیک و مواردی از این دست، همه جزو مواردی هستند که باید در آن لاستیک را تعویض نمود. مواردی که در بالا عنوان شد، تمامی مراحلی که برای تعویض لاستیک خودرو نیاز داریم را به طور خلاصه بیان نموده است. اما اگر از جمله کسانی هستید که هیچ تجربه ای در این زمینه ندارید، بهتر است طبق دستورات زیر عمل کنید تا بتوانید به سادگی هر چه تمام تر لاستیک معیوب خودروی خود را تعویض کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.