6 نشانه تغییر روغن خودرو شما

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

6 نشانه تغییر روغن خودرو شما



تعویض روغن خودرو معمولاً وقتی در یک مرکز خدمات مدرن خودرو انجام می شود ، یک روش سریع و بدون درد است. روغن روان کننده در وسیله نقلیه شما چیزی است که برای سلامتی آن بسیار مهم است. روغن خوب و تمیز عملکرد ماشین شما را بهبود می بخشد و عمر موتور را افزایش می دهد ، پس چرا بسیاری از افراد تعویض روغن خود را تا زمانی که مشکلی قابل مشاهده وجود نداشته باشد به تعویق می اندازند؟

بسیاری از رانندگان تنها به مسافت پیموده شده برای اندازه گیری زمان نیاز به تعویض روغن خود اعتماد می کنند ، اما عوامل دیگری نیز مانند کیفیت روغن ، سن خودرو و نحوه رانندگی خودرو نقش دارند. روغن تازه و تمیز با روغن کاری قطعات و تمیز و سالم نگه داشتن موتور ، عملکرد خودرو را بهینه می کند. با این حال ، با گذشت زمان ، مایع تجزیه می شود و در انجام وظایف خود دچار مشکل می شود. با شروع این کار ، به احتمال زیاد اتومبیل شما حداقل یکی از علائم هشداردهنده زیر را نشان می دهد.

1. چراغ تعویض موتور یا روغن را بررسی کنید
واضح ترین هشدار مبنی بر اینکه مشکلی در روغن شما وجود دارد ، از خود خودرو ناشی می شود. هنگامی که روغن کافی در سیستم وجود ندارد چراغ تعویض روغن در خودرو شما روشن می شود ، بنابراین میله چپ را بررسی کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. در موارد بدتر ، چراغ چک موتور روشن می شود. این خودرو به شما هشدار می دهد که اوضاع به حدی خراب شده است که موتور به دلیل مشکل در قطعات یا عدم روانکاری در معرض آسیب قرار دارد.

2. سر و صدای موتور و ضربه زدن
روغن یک لایه محافظ بین قطعات موتور ایجاد می کند ، از برس زدن فلز به فلز جلوگیری می کند و موتور را خاموش نگه می دارد. اگر روغن شما کار خود را به درستی انجام ندهد ، صدای موتور افزایش می یابد. در موارد شدید ، حتی ممکن است صداهای کوبیدن یا غرش را بشنوید که نشان می دهد موتور شما به دلیل عدم روانکاری ، ذره ذره از هم پاشیده می شود.

3. روغن تیره و کثیف
روغن تمیز رنگ کهربایی دارد و کمی شفاف است. همانطور که استفاده می شود ، با ذرات جمع آوری شده از موتور پر می شود و تیره تر می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد واضح نخواهد بود ، بنابراین شما باید هوشیار باشید و حداقل ماهی یکبار روغن موتور خود را بررسی کنید. برای انجام این کار ، میله چسب را برداشته و قبل از بازگشت به مخزن روغن ، آن را پاک کنید. حالا آن را برای بار دوم بیرون بیاورید. اگر نمیتوانید میله چک را از طریق روغن ببینید ، زمان تعویض روغن فرا رسیده است.

4. بوی روغن داخل خودرو
اگر در داخل خودرو بوی روغن احساس می کنید ، اغلب می تواند نشان دهنده نشت روغن باشد. اگر بوی گاز یا دود خروجی را نیز احساس می کنید ، ممکن است خودرو بیش از حد گرم شود. در هر صورت ، شما می خواهید بلافاصله تعمیرات را برنامه ریزی کنید.

5. دود اگزوز
همیشه بخار شفافی از لوله خروجی خودرو خارج می شود ، اما اگر این حالت به دود تبدیل شود ، زمان چکاپ موتور فرا می رسد. ممکن است قطعات موتور شما معیوب باشد یا روغن نشت کرده باشد.

6. مسافت پیموده شده زیاد
اگر در ماه گذشته کیلومترهای زیادی را طی کرده اید ، در نظر بگیرید که آیا زودتر از برنامه معمولی خود نیاز به تعویض روغن دارید یا خیر. هر خودرو متفاوت است ، اما اکثر آنها باید روغن خود را هر 3000 مایل یا سه ماه تعویض کنند. خودروهای جدید معمولاً هر 6000 مایل یا شش ماه نیاز به تعویض روغن دارند. دفترچه راهنمای مالک خود را برای دستورالعمل های خاص بررسی کنید. روغن مسافت پیموده شده را برای خودروهای قدیمی در نظر بگیرید.

روغن را سریع تعویض کنید
تعویض روغن ساده و ارزان است و یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از پیری زودرس خودرو انجام دهید. داشتن سطح و کیفیت مناسب روغن از ساییدگی و پارگی بیش از حد موتور جلوگیری می کند و در نهایت تعمیرات کمتری در جاده ها ایجاد می کند.

موارد استفاده از مازوت چیست؟

از روغن سوخت برای سوزاندن در کوره ها، دیگ های بخار، اجاق گازها و فانوس ها برای تولید گرما استفاده می شود. این زنجیره از هیدروکربن های طولانی مانند آلکان ها، مواد معطر و سیکلوآلکان تشکیل شده است.

نفت کوره نام های مختلفی دارد اما بیشترین اصطلاحاتی که استفاده می شود عبارتند از:

سوخت دیزلی

روغن کوره

روغن گرمایش خانگی

روغن گرمایش صنعتی

نفت سفید

سوخت دریایی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.