چگونه بفهمیم لنت های ترمز نیاز به تعویض دارند؟

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

چگونه بفهمیم لنت های ترمز نیاز به تعویض دارند؟

هزینه تعویض لنت ترمز چقدر است یا لنت ترمز جدید چقدر است ؟ قیمت تعویض لنت ترمز از خودرویی به خودروی دیگر متفاوت است. تغییر آستر فرآیندی است که باید در دستان متخصص و با تکنیک خاصی انجام شود. چند راه ساده برای تشخیص زمان تعویض لنت ترمز وجود دارد.

 چگونه بفهمیم لنت ترمز فرسوده شده است؟

چگونه بفهمیم لنت ترمز فرسوده شده است؟

بدون شک یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی وسیله نقلیه شما، سیستم ترمز است. یکی از مهم ترین قسمت های سیستم ترمز که به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید خودرو را کم یا متوقف کنید، لنت ترمز است. آستر تضمین می کند که سرعت خودرو با فشرده کردن دیسک در چرخ کاهش یافته و متوقف می شود. این ماده از ترکیب رزین و آزبست با ضریب اصطکاک بالا تولید می شود زیرا در حالت اصطکاک پیوسته قرار دارد.

 

زمان سایش انواع لنت ترمز

این ترکیب که در برابر محیط های گرم و سرد مقاوم است به طور کلی به 2 دسته مختلف تقسیم می شود. با وجود اینکه لنت‌های دسته نرم بهتر ترمز می‌کنند، سریع‌تر فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض دارند. از سوی دیگر، لنت‌ها در رده سخت، لنت‌هایی با زمان سایش طولانی اما قدرت ترمز ضعیف‌تر هستند. بنابراین، دوره تعویض لنت ترمز چقدر است؟

 

لنت ترمز هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟

دفعات تعویض لنت ها در ساختاری با استاندارد نیست. به عبارت دیگر تاریخ انقضا روی آنها وجود ندارد. زیرا دوره سایش و پارگی لنت ترمز با توجه به هدف استفاده، شرایط، دفعات استفاده و ترمزگیری و زمینی که روی آن استفاده می شود تغییر خواهد کرد. برای ارائه یک رقم متوسط، توصیه می شود هر 50000 کیلومتر آن را تعویض کنید. اما عواملی مانند نحوه استفاده، دفعات استفاده و شکل استفاده ضروری است. پس از کجا بفهمیم لنت فرسوده شده یا لنت ترمز مشکل دارد؟

 چگونه بفهمیم لنت ترمز نیاز به تعویض دارد؟

چگونه بفهمیم لنت ترمز نیاز به تعویض دارد؟

وضعیت لنت ترمز که در طول تعمیر و نگهداری دوره ای بررسی می شود، اساساً برای راننده به راحتی قابل درک است. به عنوان یک راننده، بررسی وضعیت لنت ها هم برای وسیله نقلیه و هم برای ایمنی شما بسیار مهم است. با چند روش ساده و پیگیری به راحتی می توانید این کار را انجام دهید.   در تعمیر و نگهداری دوره ای، سیستم لنت ترمز قبلاً بررسی می شود. در صورت وجود مشکل به شما اطلاع رسانی خواهد شد. اگر هنگام ترمزگیری صدای شدید و آزاردهنده ای به گوش می رسد، ممکن است لنت ها مشکل داشته باشند. اگر وقتی پدال ترمز را فشار می‌دهید، خودرو فوراً پاسخ ندهد، اگر شکاف ترمز وجود داشته باشد، لنت‌ها مشکل دارند. زیرا چیزی که ترمز را فراهم می کند، سیستم لنت ترمز است. آخرین روش کنترل، کنترل عملی و دستی است. انگشت اشاره خود را روی پدهای بین لبه ها قرار دهید. اگر پهنای پد از انگشت شما نازکتر است، به این معنی است که زمان تعویض پد فرا رسیده است.

چرا تعویض لنت ترمز مهم است؟

شما می توانید کم و بیش عواقب خودرویی که به درستی ترمز نمی کند را پیش بینی کنید. برای اینکه جان کسی به خطر نیفتد، بررسی منظم لنت ها و اطمینان از تعویض به موقع آنها بسیار مهم است. آیا می دانید سیستم ترمزماشین چیست؟

 

هنگام تعویض لنت ترمز چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

تعویض لنت ترمز در خودروی شما بسیار مهم است. با این حال، خریدن هر مجموعه لنت ترمز متناسب با خودروی شما و نصب آن آسان نیست. هر کس ماشین خود را به روش های مختلف رانندگی می کند، بنابراین گاهی اوقات ممکن است لنت ترمز با مشخصات کارخانه ای عمومی کار نکند. بنابراین چگونه می توانید بفهمید کدام لنت ترمز برای شما بهترین است؟ این سوالات هم راحت پرسیده می شوند و هم به راحتی پاسخ داده می شوند.

 

1. کدام ویژگی ترمز برای شما مهم است؟

این شامل تشخیص اینکه آیا چیزهایی مانند حس ترمز مثبت، بدون صدای ترمز یا کاهش گرد و غبار ترمز را ترجیح می دهید یا خیر. به عنوان مثال، لنت ترمز با صدای ترمز کم و احساس ترمز خوب ممکن است باعث گرد و غبار ترمز بیشتری شود. از طرف دیگر، لنت ترمزهایی که تقریباً هیچ گرد و غباری ایجاد نمی کنند، می توانند بسیار پر سر و صدا باشند. مکانیک شما قادر خواهد بود بر اساس پاسخ به این سوال گزینه های شما را مورد بحث قرار دهد.

 

2. چگونه از وسیله نقلیه خود استفاده می کنید؟

آیا بیشتر وقت خود را در ترافیک سنگین توقف و حرکت می گذرانید؟ آیا بیشتر رانندگی شما در جاده های باز مانند بزرگراه ها می گذرد؟ آیا از یک سفر هیجان انگیز در کوهستان در تعطیلات آخر هفته لذت می برید؟ مکانیک شما باید کمی بیشتر در مورد عادات رانندگی شما یاد بگیرد تا بتواند مناسب ترین لنت ها را ارائه دهد.

 لنت ترمز روی کدام قسمت نصب شده است

3. لنت ترمز روی کدام قسمت نصب شده است؟

اگرچه می توان از همان نوع ابزار برای اهداف مختلف استفاده کرد، اما در مورد قطعاتی که واقعاً مناسب هستند محدود است. نوع وسیله نقلیه ای که لنت ترمز روی آن نصب می شود، گزینه های احتمالی لنت ترمز را محدود می کند. اگر با مکانیک رودررو صحبت کنید، به احتمال زیاد خودروی شما همراه شما خواهد بود، اگر به صورت آنلاین یا تلفنی قیمت را دریافت می کنید، نوع خودرویی که رانندگی می کنید باید یکی از سوالاتی باشد که از شما پرسیده می شود.

 

4. آیا مرتب بارهای سنگین حمل می کنید؟

این سوال به ویژه در مورد اتوبوس های بین شهری، مینی بوس ها یا وسایل نقلیه حمل و نقل مردم بسیار مهم است. اگر دائماً وسایل نقلیه خود را با وزن زیاد بارگیری می کنید، این بر روی نوع لنت ترمز مناسب برای وسیله نقلیه شما تأثیر می گذارد، برخلاف اتومبیلی که بارهای سنگین را حمل نمی کند.

 

5. آیا تریلر یدک می کشی؟

بکسل کردن تریلر هر چند وقت یکبار یا هر روز به این معنی است که ترمزهای شما برای متوقف کردن وسیله نقلیه شما باید سخت تر کار کنند. همچنین مهم است که بدانید آیا تریلری که می کشید دارای رتبه بندی وزنی است و آیا مجموعه ای از ترمزهای خاص خود را دارد یا خیر. پاسخ های شما به سوالات بالا گزینه های موجود لنت ترمز را محدود می کند تا فقط مناسب ترین ها را شامل شود. ترمز خودروی شما یکی از مهمترین ویژگی های ایمنی است. شما نمی خواهید ریسک نصب نکردن مناسب ترین لنت ها را برای عادات رانندگی و وسیله نقلیه خود بپذیرید. در حالی که ترمز روزانه شما با نصب لنت های کمتر مناسب تحت تاثیر قرار نمی گیرد، در مواقع اضطراری یک بار مصرف، خوشحال خواهید شد که در زمانی که واقعاً نیاز به عملکرد دارید، برای انتخاب مجموعه مناسب تلاش بیشتری انجام دهید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.