انواع کامپیوترهای ماشین

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

انواع کامپیوترهای ماشین

به راحتی می توان خودرو را یک سیستم مکانیکی با قطعات متحرک و فناوری یک قرن پیش دانست. با این حال ، اتومبیل های مدرن از رایانه استفاده گسترده ای می کنند و آنها را از مدل های قدیمی که از آن تکامل یافته اند متمایز می کند. رایانه ها خودروها را ایمن تر ، قدرتمندتر و کارآمدتر می کنند و در آینده مزایای بیشتری را نیز وعده می دهند.


 
کامپیوترهای ایمنی

برخی از مهمترین رایانه های موجود در هر خودرو ، آنهایی هستند که در ایمنی خودرو نقش دارند. سیستم های ترمز ضد قفل (ABS) و کنترل پایداری الکترونیکی هر دو بر حسگرهای موجود در چرخ ها تکیه می کنند که نشان دهنده عدم کشش است. سپس این رایانه ها یا موتور را برای ضربه زدن به ترمز (ABS) درگیر می کنند و یا قدرت را به چرخ هایی که هنوز کشش دارند (کنترل پایداری) منتقل می کنند. واحدهای کنترل کیسه هوا با برخورد یا توقف ناگهانی ، کیسه های هوا را در کسری از ثانیه باز می کنند. زنگ هشدارها و بی حرکت کننده های خودرو نیز از رایانه برای غیرفعال کردن احتراق یا زنگ خطر هنگام ورود فردی به خودروی قفل شده یا اتصال جرقه زنی استفاده می کنند.

کامپیوترهای عملکردی

خودروهای مدرن همچنان به آستانه عملکرد جدیدی می رسند ، عمدتا با کمک رایانه. امروزه تقریباً همه خودروهای سواری از تزریق سوخت الکترونیکی استفاده می کنند ، این جایگزین کنترل شده توسط رایانه برای کاربراتورها است که هوا و سوخت را در مقادیر دقیق برای احتراق در موتور مخلوط می کند و قدرت کافی را بدون اتلاف یا تولید آلاینده های مضر زیاد فراهم می کند. یکی دیگر از رایانه های رایج عملکرد ، گیربکس اتوماتیک است که بر اساس سرعت ، ورودی درایور و قدرت موتور موجود ، بالا و پایین می شود. خودروهای هیبریدی الکتریکی نیز به شدت به رایانه ها متکی هستند تا بتوانند ترکیبی از نیروی الکتریکی و گاز را تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود که خودرو همیشه از کارآمدترین روش قدرت کافی را دریافت می کند. کامپیوترها همچنین باتری های یک هیبرید و سیستم ترمز احیا کننده را مدیریت می کنند.

کامپیوترهای راحت

یک ماشین ممکن است شامل ده ها رایانه کوچک برای کنترل همه ویژگی های راحتی مختلف باشد که رانندگان به آن عادت کرده اند. پنجره های اتوماتیک برقی و قفل درها همه از رایانه استفاده می کنند ، چراغ های جلو خودکار و برف پاک کن اتوماتیک. سیستم های کنترل آب و هوا از رایانه مرکزی برای دریافت اطلاعات دما از حسگرهای داخل کابین و تنظیم دما و جریان هوا برای راحتی سرنشینان استفاده می کنند. سیستم های سرگرمی اتومبیل نیز مبتنی بر رایانه هستند و از پخش کننده های سی دی و دی وی دی با ناوبری GPS ، پیوندهای تلفن همراه بدون دست و نمایشگر داده های سفر مانند مصرف سوخت و برد استفاده می کنند.

رایانه های تشخیصی

در نهایت ، خودروی مدرن شامل رایانه ای به نام واحد کنترل موتور است که نه تنها موتور را در حین رانندگی مدیریت می کند ، بلکه هرگونه مشکل یا بی نظمی در عملکرد کلی خودرو را نیز ثبت می کند. یکی از اولین کارهایی که بسیاری از تکنسین های خودرو انجام می دهند این است که یک اسکنر را به ECU خودرو وصل می کنند تا به کدهای خطای اخیر دسترسی پیدا کرده و از دلایل مشکل مطلع شوند. ECU ها میزان آلایندگی ، فشرده سازی موتور و عملکردهای الکتریکی را در سراسر خودرو اندازه گیری می کنند.

8 تا از بهترین نرم افزارهای بالا بردن سرعت کامپیوتر/لپتاپ (2021)

وقتی کامپیوتر شما کند عمل می‌کند، بیشتر توصیه می‌شود که رم آن را ارتقاء دهید و یا حتی ویندوز را دوباره نصب کنید. اما اغلب اوقات انجام اینکار برای شما امکان پذیر نیست یا مایل به انجام اینکار نیستید. به هر حال اگر شما با افت سرعت کامپیوتر خود مواجه شده اید و به دنبال راهکارهایی برای افزایش آن هستید با ما همراه باشید تا در این مطلب جدیدترین و بهترین نرم افزارها را برای بالا بردن سرعت کامپیوتر و بهینه سازی ویندوز به شما معرفی کنیم. خواهید دید که این کار یک کار جذاب و سرگرم کننده است!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.