مطمئن نیستید چه زمانی شمع ها را عوض کنید؟ به دنبال 6 نشانه باشید

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

مطمئن نیستید چه زمانی شمع ها را عوض کنید؟ به دنبال 6 نشانه باشید


مطمئن نیستید کی شمع را عوض کنید؟ به دنبال 6 نشانه باشید مطمئن نیستید چه زمانی شمع ها را عوض کنید؟ به دنبال 6 نشانه باشید
بسیاری از رانندگان تصور می کنند که وقتی ماشین آنها در راه اندازی مشکل دارد ، مشکل باتری وجود دارد. در حالی که مطمئناً ممکن است چنین باشد ، این تنها امکان نیست. شمع های قدیمی یا معیوب می توانند مقصر باشند! به هر حال ، این شمع های کوچک کار بزرگی دارند. بیاموزید که چرا مهم است که این قسمت از اتومبیل خود را در وضعیت عالی نگه دارید و چه زمانی باید شمع ها را با مشاهده این علائم بد شمع تغییر دهید.

تغییر شمع های جرقه ای می تواند ایده خوبی باشد وقتی ...
1. چراغ موتور شما روشن می شود.
شمع فرسوده یا سیم شمع می تواند چراغ چک موتور شما را روشن کند. در خودروهای امروزی ، تکنسین های Firestone Complete Auto Care می گویند ، اگر یک دوشاخه خراب شود ، بدیهی ترین اتفاق باید روشن شدن چراغ موتور یا حتی چشمک زدن آن باشد.

این می تواند باعث خرابی موتور شما و روشن شدن چراغ چک موتور شما شود. تکنسین های ما می گویند چراغ چشمک زن موتور می تواند به این معنی باشد که آتش سوزی های فاجعه آمیز در حال وقوع است.

به طور کلی ، بهتر است شمع ها را به عنوان بخشی از نگهداری پیشگیرانه بر اساس مشخصات سازنده جایگزین کنید. این می تواند شما را از تعمیرات پرهزینه نجات دهد ، زیرا رانندگی با شمع های خراب می تواند استرس بی مورد را بر مبدل کاتالیزوری خودرو شما (پاک کننده اگزوز موتور) وارد کند.

علائم خرابی شمع ها شامل خالی در نوسان ، قدرت ناهموار هنگام شتاب گیری و افزایش انتشار گازهای خروجی است.

توجه داشته باشید که چراغ چک موتور می تواند به طور بالقوه ناشی از چندین چیز باشد ، نه فقط مشکل شمع. این یکی از دلایلی است که Firestone Complete Auto Care شما اسکن رایگان کد را ارائه می دهد ، که هرگونه کدی را نشان می دهد که نشان دهنده اشتباه در اثر خرابی شمع باشد. از آنجایی که امکانات ما مراقبت کامل خودرو را ارائه می دهد ، تکنسین های ما همچنین دارای ابزار و تخصص مناسب در سیستم های کنترل موتور ، سنسورها و تشخیص داخلی برای انجام تشخیص پیشرفته و ارائه برآورد دقیق تعمیر هستند.

2. ماشین شما شروع به نشان دادن مشکلات مختلفی می کند
وسیله نقلیه شما دارند ، یعنی تامین جرقه ای که موتور را تغذیه می کند! شمع های قدیمی و فرسوده کار سخت تری را در ایجاد جرقه ای انجام می دهند که در واقع موتور شما را تغذیه می کند. اگر خودروی شما هنگام تلاش برای روشن کردن آن متوقف می شود ، ممکن است مشکلی در شمع یا خرابی سیم شمع وجود داشته باشد. اگر ماشین شما اصلا روشن نشود ، به احتمال زیاد باتری مقصر است.

3. شما در حال پر کردن مخزن سوخت  بیشتر هستید.
اگر شمع های شما در پای آخر خود هستند ، آن را در مسافت پیموده شده سوخت شما خارج می کنند. شمع های فرسوده می توانند مصرف سوخت خودرو شما را افزایش دهند زیرا به طور موثر سوختی که به موتور وارد می شود را نمی سوزانند ، به این معنی که پول بیشتری برای پر کردن خودرو صرف خواهید کرد.

موسسه ملی تعالی خدمات خودرو گزارش می دهد: "یک شمع نادرست می تواند مصرف سوخت را تا 30 درصد کاهش دهد."
به طور کلی ، تنظیم اتومبیل شما می تواند معجزه آسایی در مصرف سوخت شما ایجاد کند.

FuelEconomy.gov گزارش می دهد: "تعمیر خودرویی که به طور قابل ملاحظه ای بی نظم است یا در آزمایش آلایندگی شکست خورده است ، می تواند مسافت پیموده شده گاز آن را به طور متوسط ​​4 درصد افزایش دهد."

4. موتور با صدای هولناکی خاموش می کند (و شما می توانید آن را بشنوید!).
به طور معمول (امیدوارم!) موتور شما احتمالاً مانند بچه گربه تار می کند ، اما موسیقی خود را کم کنید و گوش دهید. اگر متوجه شدید که موتور در حال تکان خوردن ، تپیدن ، یا صدای شبیه به ضربه است ، ممکن است شمع های شما مقصر باشند.

5. ماشین شما به سرعتشتاب نمی گیرد.
احتمالاً با نحوه اداره و رانندگی وسیله نقلیه خود کاملاً آشنا هستید. اگر متوجه شدید که اتومبیل شما مانند حالت عادی پاسخگو نیست ، به ویژه هنگامی که می خواهید شتاب بگیرید ، این را می توان در شمع های فرسوده مشاهده کرد. ممکن است زمان تعویض آنها فرا رسیده باشد-هیچ کس دوست ندارد با خودرویی کند و با سوخت زیاد رانندگی کند.

6. سرویس کردن با تایم فواصلی مناسب!
در هر مورد مراقبت از خودرو ، همیشه بهتر است از فواصل سرویس توصیه شده توسط سازنده پیروی کنید. برنامه تعمیر و نگهداری پیشنهادی خودرو را مرور کنید تا ببینید چه زمانی شمع های خود را تعویض کنید.

خوشبختانه شمع ها خیلی زود از بین نمی روند. معمولاً می توانید قبل از نیاز به تعویض حدود 120،000 کیلومتر مسافت را طی کنید. اما اگر متوجه هر یک از این علائم شدید ، زمان آن رسیده است که شمع های خود را با تنظیم موتور بررسی کنید.

ادامه رانندگی با شمع های فرسوده یا خراب در نهایت می تواند باعث آسیب موتور شود ، بنابراین آن را خاموش نکنید. در تعمیرگاه محلی خود قرار بگذارید تا تکنسین های متخصص ما بتوانند دقیقاً ببینند چه اتفاقی می افتد!

آموزش کامل زمان حال ساده انگلیسی با مثال +Pdf

زمان حال ساده یا present simple در زبان انگلیسی کاربرد فراوانی دارد، بنابراین درک‌ درست آن بسیار با اهمیت است. اما بسیاری از زبان‌آموزان با شکل یا نحوه ساختن آن مشکل دارند. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

زمان حال ساده با فعل Be

فعل be (یعنی همان فعل های am و is و are) در زمان حال ساده با فعلهای دیگر فرق دارد. بیایید ابتدا به be نگاهی بیندازیم:

در اینجا شکل مثبت آن آورده شده است (مثبت به این معنا یک جمله معمولی است و منفی یا سوالی نیست.)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.