چرا شمع ها برای موتور شما بسیار مهم هستند؟

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

چرا شمع ها برای موتور شما بسیار مهم هستند؟

اکثر مردم در مورد شمع خود دو بار فکر نمی کنند ، با این حال این قطعات کوچک نقش فوق العاده مهمی در نحوه عملکرد ماشین شما بازی می کنند. در حقیقت ، بدون کارکردن شمع ها ، ماشین شما به احتمال زیاد نمی تواند کار کند. در این وبلاگ ، کارشناسان تعمیر خودرو ما به دقت بررسی می کنند که چرا شمع های شما بسیار مهم هستند ، از جمله اینکه آنها چه کار می کنند و چگونه می توان زمان تعویض آنها را فهمید.

شمع ها چه کار می کنند؟
موتور شما یک ماشین بسیار قابل توجه است که برای تبدیل منبع انرژی (بنزین) به حرکت واقعی طراحی شده است. اما چگونه این کار را انجام می دهد؟ پاسخ این است که به عنوان احتراق داخلی شناخته می شود. برای تبدیل سوخت خودرو از منبع انرژی بالقوه به منبع انرژی جنبشی ، موتور شما باید راهی برای آزادسازی آن پیدا کند و این کار را از طریق فرآیند احتراق انجام می دهد.

چرخه موتور چیزی است که باعث می شود این فرایند اتفاق بیفتد. در چرخه موتور ، دریچه های شما سیلندر شما را با مخلوطی از هوا و سوخت پر می کنند که در صورت ترکیب بسیار منفجره می شوند. پیستون در موتور شما به سمت بالا حرکت می کند ، این مخلوط را فشرده می کند تا در یک فضای بسیار کوچک قرار گیرد ، و انرژی بالقوه بیشتری را ایجاد می کند. در اوج این فشرده سازی ، موتور شما با یک جرقه کوچک این مخلوط را مشتعل می کند و انفجاری ایجاد می کند که پیستون را به سمت پایین می آورد ، میل لنگ موتور شما را می چرخاند و قدرتی ایجاد می کند که باعث می شود خودرو شما به جلو حرکت کند.

شمع های شما همان جرقه ای هستند که مخلوط هوا و سوخت را شعله ور می کند و انفجار ایجاد می کند که باعث می شود موتور شما قدرت تولید کند. این دوشاخه های کوچک اما ساده ، قوس الکتریکی را در دو سیم ایجاد می کند که به هم نمی رسند ، اما آنقدر به هم نزدیک هستند که برق می تواند فاصله بین آنها را پر کند. شمع های شما به همراه تجهیزات برقی و زمان سنجی که آنها را تغذیه می کند ، بخشی از سیستم جرقه زنی شما هستند.

به طور کلی شمع های شما از مواد بسیار بادوام ساخته شده اند و می توانند میلیون ها و میلیون ها انفجار را قبل از فرسوده شدن یا نیاز به تعویض تحمل کنند. اما این درست است که با گذشت زمان ، انفجارها و خوردگی منجر به جرقه های کوچکتر یا ضعیف تر می شود که منجر به کاهش کارایی موتور شما می شود و می تواند منجر به مسائل دیگری از جمله خرابی نادرست یا عدم شلیک شود.

چه زمانی باید شمع های خود را عوض کنم؟
این روزها اکثر تولیدکنندگان شمع های "عمر طولانی" را در کارخانه نصب می کنند. آنها فقط تا حدی گرانتر از یک پلاگین معمولی هستند و برای مصرف کننده واقعاً خوب به نظر می رسد. شمع های عمر طولانی معمولاً برای طول عمر حدود 100000 مایل تعیین می شوند. با نزدیک شدن این شاخه ها به پایان عمر خود ، فاصله بین دو سیم شروع به بزرگ شدن می کند ، که منجر به کاهش کارایی و احتمال ایجاد اشتباه می شود. اگر پریز شما تا حدی خراب شود که ممکن است به قسمت داخلی سیلندر موتور شما آسیب جدی وارد کند ، که تعمیر آن را بسیار گران می کند.

حتماً با دفترچه راهنمای خودرو خود مشورت کنید تا ببینید عمر شمع های شما چقدر است. هرگز اجازه ندهید شمع های شما از مسافت پیموده شده خود عبور کنند.

نحوه انتخاب شمع های جدید
هنگام انتخاب شمع های جدید ، اطمینان حاصل کنید که شمع هایی را انتخاب کنید که مناسب وسیله نقلیه شما هستند. اکثر فروشگاه های قطعات خودرو می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند ، و شما می توانید مدل های مختلف زیادی را انتخاب کنید. آنهایی که از فلزات گرانبها مانند پلاتین یا ایریدیوم استفاده می کنند ، به طور کلی هزینه بیشتری نسبت به فلزاتی که از فلزات معمولی مانند مس استفاده می کنند دارند ، اما به طور کلی در برابر سایش بسیار بهتر مقاومت می کنند.

شمع ها معمولا قیمت پایینی دارند اما شمع های درجه 1 به نسبت قیمت بالایی دارند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.