کاربرد هرزگرد

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

کاربرد هرزگرد

به دلایل مختلف از جمله سهولت در نصب و مهمتر از آن کاهش ولتاژ در طول و جهت حرکت، همیشه بالاتر از طول خطی بین بالا و پایین ساخته می شوند. به همین دلیل باید قطعه دیگری در وسط قرار داده شود تا تسمه سفت شود و قدرت موتور کم نشود. غلتک ها یا به طور کلی این وظیفه را بر عهده دارند. در این مقاله سعی شده است نگاهی به عملکرد این قطعات داشته باشیم و علل رایج خرابی آنها را بررسی کنیم.

هرزگرد چیست و چگونه عمل می کند؟
تعطیلات در واقع یک فولی است مانند آنچه در یک کمپ نصب شده است و ربطی به بدنه موتور ندارد. هنگامی که بند در دو فویل بالا و پایین قرار می گیرد، از کمک نازل برای تنظیم سختی آن استفاده می کنند. برای این کار در تعطیلات پیچ را باز کرده و با ابزار مخصوصی که معمولا وزنه است سفتی تسمه را تنظیم کنید.
ملاک فنی تنظیم سفتی بند این است که به راحتی حرکت نکند (اصطلاحاً بازی) و نه آنقدر سفت باشد که با دست تکان نخورد. لازم به ذکر است که ولگردها همیشه در جهت مخالف فولیکول های همسایه خود می چرخند.
به دلیل تنوع تسمه در موتور، پریزها نیز انواع مختلفی دارند که البته کاربران آنها یکسان هستند اما شکل و اندازه و محل آنها متفاوت است. به عنوان مثال ضایعات کولر گازی و اتلاف وقت دو نمونه پرکاربرد از ضایعات هستند.


دلایل خرابی هرزگرد
همانطور که در بالا ذکر شد، اسپینر روی یک یاتاقان نصب می شود و در صورت آسیب دیدن یاتاقان، اسپینر صدا می دهد و به سرعت کارایی خود را از دست می دهد و دقیقا برعکس عملکرد خود را انجام می دهد، یعنی به جای تسهیل چرخش تسمه، به عنوان مثال. a ترمز روی تسمه عمل می کند و در نهایت باعث پارگی آن می شود.
در صورت عدم استفاده از ابزار مخصوص سفت کردن تسمه، در صورت بسته شدن شل، تسمه به درستی کار نمی کند و دستگاه های مربوطه از نیروی موتور به درستی استفاده نمی کنند و اگر بیش از حد سفت شود، به تسمه فشار وارد می شود. اعمال فشار بر روی تسمه که یک جسم الاستیک است مستقیماً به خود اسپینر برمی گردد که منجر به آسیب دیدن یاتاقان های زیر آن (اصطلاحاً درهم پیچیده) و صدای اسپینر به مرور زمان می شود.
خرچنگ اولین علامت فساد است. اگر به توییت توجه نکنید، در مدت زمان کوتاهی می‌تواند به مشکل بزرگ‌تری تبدیل شود. بدترین حالت این است که یاتاقان ها به دلیل آسیب یاتاقان مسدود شده و در نهایت تسمه پاره می شود. در این مورد دلایلی مانند خود بسته شدن تعطیلات و قرارگیری نادرست شیارهای کمربند روی شیارهای فولی بسیار تاثیرگذار است.


چگونه هرزگرد اصلی را از جعلی تشخیص دهیم؟
کیفیت ساخت و اصالت این گونه وسایل فنی از نظر ظاهری چندان مشهود نیست، اما در صورت تمایل به خرید ضایعات باید به این نکته توجه داشته باشید که از آنجایی که این قطعات از بیرون به تسمه متصل می شوند، کوچکترین شیار یا آنها لبه تیز می تواند یک تهدید جدی برای سلامتی باشد. تسمه ها در نظر گرفته شده است.
برای خریداران و حتی ایستگاه‌های خدمات تقریباً غیرممکن است که بین هرزنامه‌های واقعی و غیراصلی تمایز قائل شوند، بنابراین باید این قطعه حیاتی را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید تا از آسیب بیشتر محافظت کنید.
برای خرید قطعه اصلی باید به نمایندگی های معتبر لوازم یدکی خودرو مراجعه کرده و قطعات را توسط آنها تحویل بگیرید. گروه GISP تامین کننده قطعات خودرو با کیفیت و استاندارد شرکت قطعات خودرو است که تمامی قطعات یدکی خود را از سازندگان مورد تایید خودروسازان تهیه می کند و شما می توانید به راحتی قطعات یدکی ایران خودرو و سایپا را در بسته بندی های GI Group تهیه کنید. SP و آن را از شبکه نمایندگی های شرکت دریافت کنید.

چگونه قطعات اصلی خودرو را از بازار بتوانیم  پیدا کنیم و تهیه کنیم را در این مقاله مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.