آموزش ریختن اب در رادیاتور

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

آموزش ریختن اب در رادیاتور

شما در حال تماشای سوزن در حال افزایش پس از چند کیلومتر در حرکت هستید. اکنون چراغ دما روی صفحه داشبورد خودروی شما روشن است. ماشین شما بیش از حد گرم می شود و شما در وسط هیچ جا هستید. شما باید چه کاری انجام دهید؟ شما آبی دارید که در مواقع ضروری در تنه نگه می دارید. این ، دوست من ، آن فوریت است.

در حالی که بهتر است از مخلوطی از مایع خنک کننده و آب در رادیاتور خود استفاده کنید ، آب به تنهایی این کار را انجام می دهد. اما مهم است که آن را به درستی اضافه کنید. در اینجا نحوه انجام تنهایی با آب تا زمانی که بتوانید به پمپ بنزین یا گاراژ برسید ، آورده شده است.

1. جایی امن ماشین خود را پارک کنید
ماشین خود را خاموش کنید و اجازه دهید موتور خنک شود. این می تواند در یک روز سرد چند دقیقه یا در یک روز گرم حدود نیم ساعت طول بکشد. شما می خواهید آنقدر سرد باشد که بتوانید آن را لمس کنید. هنگام لمس آن قطعاً نباید بخار شود.

2. رادیاتور را پیدا کنید
آنها در جلوی موتور ، درست پشت کوره قرار دارند. اتومبیل های جدیدتر به درپوش رادیاتور کمک می کنند و معمولاً بیضی شکل تر از سایر درپوش های مدور در قسمت موتور است.

3. درپوش رادیاتور را بردارید
این زمان خوبی است تا به شما یادآوری کنیم که قبل از برداشتن درپوش رادیاتور ، موتور باید واقعاً خنک شود. این سیستم تحت فشار است و مایع درون آن احتمالاً هنوز گرم است. شما نمی خواهید با سوزاندن مایع به شما پاشیده شود. اگر موتور خنک است ، می توانید درپوش را بردارید. برای ایمنی بیشتر از یک حوله ، پارچه ، تی شرت قدیمی-هر آنچه در ماشین دارید استفاده کنید-درپوش را بچرخانید.

4. آب را اضافه کنید
همچنین یک مخزن سرریز وجود دارد که یک کوزه پلاستیکی داخل محفظه موتور است. اینجاست که می خواهید آب بریزید. بر روی این مخزن علائم حداقل (MIN) و حداکثر (MAX) وجود دارد. اگر با بطری آب در دست خود را کنار جاده کشانده اید ، احتمالاً مایع به حداقل رسیده است. اگر اتومبیل شما دارای مخزن سرریز نیست ، می توانید آب را درون خود رادیاتور بریزید.

5. درپوش را تعویض کنید
درپوش رادیاتور و درپوش مخزن سرریز را تعویض کنید. ماشین را روشن کرده و مستقیماً به نزدیکترین مکانی بروید که مایع خنک کننده را به شما می فروشد تا با آب اضطراری شما در رادیاتور مخلوط شود.

موتورهای مدرن داغ کار می کنند و مایع خنک کننده نقطه جوش آب را به بالای 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتیگراد) می رساند. شما نمی خواهید از آب به تنهایی برای مدت طولانی استفاده کنید ، زیرا آب سریعتر می جوشد و می تواند باعث خوردگی موتور شود. اما همانطور که کارشناسان خودرو در NAPA می گویند ، "آب از هیچ چیز بهتر است."
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.