چرا ترمز سفت می شود؟

اینجا اطلاعاتی دربارهی ماشین و تجهیزات ان صحبت می کنیم.

چرا ترمز سفت می شود؟

 بسیاری از رانندگان در مواجهه با  سفتی پدال ترمز به دنبال علت سفت شدن ترمز هستند. پس  چرا ترمزهای خودرو سفت می شوند  و  راه حل سفت شدن ترمز چیست؟ بیایید پاسخ مشکلاتی مانند علل  سخت شدن  ترمز و راه حل سخت شدن ترمز  را با جزئیات بررسی کنیم...

علل سفت شدن پدال ترمز در خودرو، علت سفت شدن پدال ترمز در خودرو چیست؟

سخت شدن ترمز به طور مستقیم بر راحتی رانندگی و ایمنی رانندگی راننده تأثیر می گذارد. به همین دلیل باید مشکل سخت شدن ترمز را جدی گرفت و در اسرع وقت از پشتیبانی فنی گرفت. حال  ببینیم چه شرایطی باعث سفت شدن پدال ترمز می شود؟

 چرا ترمز سفت می شود؟

دلایل احتمالی سفت شدن پدال ترمز

اگر ترمزها سفت هستند، یعنی پدال ترمز نرم نمی شود، حتی اگر خودرو برای مدتی کار کند، ممکن است بیش از یک دلیل وجود داشته باشد. سفتی پدال  ترمز یا سفتی ترمز مشکلی است که باید جدی گرفته شود و حتما باید از پشتیبانی فنی برای این امر بهره مند شوید. دلایل احتمالی را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

1. خطاهای تقویت کننده ترمز

اگر سخت شدن غیر منتظره و ناگهانی در پدال ترمز خودرو وجود داشته باشد، مشکل در اینجا به احتمال زیاد  مشکل تقویت کننده ترمز است  . بنابراین، ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که تقویت کننده ترمز چیست:

•تقویت کننده ترمز چیست؟

تقویت کننده ترمز یک قسمت تقویت کننده است که نیروی ترمز را تقریباً 5 برابر افزایش می دهد و پدال ترمز را نرم می کند. پاسخ به این سوال  که بوستر ترمز در کجای خودرو قرار دارد  به شرح زیر است: وقتی کاپوت موتور باز می شود، در سطح فرمان قرار می گیرد. از نظر شکل، به عنوان یک قطعه بزرگ سیاه و سفید استوانه ای تعریف شده است. سیلندر اصلی ترمز در جلوی تقویت کننده ترمز و جعبه پلاستیکی مخزن روغن ترمز بالای سیلندر اصلی ترمز قرار دارد. خرابی بوستر ترمز  یک مشکل رایج ترمز است. هنگامی که تقویت کننده ترمز از کار می افتد، سروو دیگر نمی تواند از ترمز پشتیبانی کند، اما سیستم ترمز به کار خود ادامه می دهد. در این حالت ترمز سفت می شود و ترمز زدن سخت می شود.
بررسی بوستر ترمز

•چگونه بوستر ترمز را بررسی کنیم؟

خودرو را متوقف کرده و ترمز را فشار داده و رها کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید. هنگامی که ترمز را فشار می دهید در حالی که موتور کار نمی کند، ترمز باید سفت شود. اگر سخت شدن وجود نداشته باشد، نقص سروو ترمز وجود دارد.

2. اثر مایع ترمز بر روی سیستم ترمز

سیستم ترمز کار برای توقف و کاهش سرعت خودرو بسیار مهم است. بنابراین،  سیستم های ترمز در خودروها چگونه کار می کنند ؟ اول از همه، بیشتر سیستم های ترمز مورد استفاده در خودروها امروزه با سیستم های ترمز هیدرولیک کار می کنند. در این سیستم از مایع استفاده می شود. در اینجا از مایع مخصوص غیرجوش استفاده می شود. هر چه نقطه جوش روغن ترمز بالاتر باشد، درک "کیفیت" بالاتر است. روغن ترمز به مرور زمان رطوبت بیرون را جذب می کند. این باعث می شود دمای جوش کاهش یابد. به همین دلیل لازم است روغن ترمز را در فواصل زمانی معین تعویض کنید. اگر دمای جوش روغن ترمز کاهش یابد، ترمزها نگه ندارند.

3. لنت ترمز ممکن است فرسوده شده باشد!

در صورت وجود سفت شدن در پدال ترمز، هنگام جستجوی دلایل باید لنت های ترمز را بررسی کرد. شاید زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده باشد. در این صورت پشتیبانی سرویس گرفته شده و تعویض لنت ترمز انجام می شود. آیا می دانید چگونه بفهمیم لنت های ترمز نیاز به تعویض دارند؟

4. شیلنگ های مایع ترمز ممکن است مشکل ساز باشند!

هنگامی که شیلنگ های ترمز حامل مایع ترمز مشکلی دارند، پدال ترمز نیز می تواند سفت شود. به عبارت دیگر، ممکن است در شیلنگ های ترمز نشتی وجود داشته باشد. با تعویض شیلنگ مشکل حل می شود.
مایع ترمز

5. مایع ترمز ممکن است کم باشد!

اگر خودرو دارای سختی  ترمز باشد، ممکن است روغن ترمز نیز کم باشد. این مشکل زمانی حل می شود که روغن هیدرولیک ترمز گرفته و اضافه شود.

 

چرا لنت ترمز به صدا در می آید؟

 بیایید نگاهی فنی به پاسخ به سوالاتی مانند چرا سوت لنت ترمز چرا سوت لنت ترمز بیاندازیم. بسیاری از صاحبان خودرو از صدای لنت ترمز شکایت دارند. بیایید در مورد صدا زدن در ترمز صحبت کنیم که مربوط به دیسک ترمز و لنت ترمز است.

 

چرا ترمز صدا می دهد؟

صدای جیرجیر یا سوت هنگام فشار دادن ترمز از لنت می آید نه از ترمز. این وضعیت که معمولاً با مشکل مشاهده شده در گرفتن ترمزها همراه است، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. با این حال، مشکل اصلی معمولا در پد یا دیسک است.

 

لنت‌های ترمز که روی دیسک قرار می‌گیرند، یعنی خراشیدن  لنت،  هم می‌تواند باعث سوت لنت ترمز  و هم لرزش ترمز شود. در اینجا، هر دو پد و دیسک ممکن است نیاز به تغییر داشته باشند.

 

وقتی آستر شروع به تمام شدن می کند، سفت می شود. این سخت شدن هم به دیسک ترمز آسیب می رساند و هم بر کیفیت ترمز تاثیر منفی می گذارد. سخت شدن، یعنی  آستر تمام شده، سطح دیسک را خراش می دهد و راه خود را به خود باز می کند. اصطلاح "راه ایجاد" انجام یک خراش عمیق است.  پاسخ اصلی به این سوال که چرا ماشین صدا می دهد یا اینکه چرا لنت ترمز با فشار دادن ترمز صدای جیر می کشد، مربوط به این است که این لنت راه خود را روی دیسک باز می کند.

معمولاً قضاوت زیر نیز صادق است: لنت های ترمز سخت صدا ایجاد می کنند. اگر لنت ترمز نرم و دیسک جامد وجود داشته باشد، هیچ صدایی وجود نخواهد داشت. دلیل صدای جیر جیر لنت ترمز را توضیح دادیم، اما اجازه دهید خلاصه ای از موضوع را بیان کنیم:

 تست ترمز چه زمانی انجام می شود؟جالب است بدانید

دلایل صدای جیغ لنت ترمز

در اینجا دو عامل اصلی وجود دارد:

  • لنت ترمز
  • دیسک ترمز

مشکلات اصلی این دو را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

  • حتی اگر لنت ترمز نو باشد، اگر دیسک شکسته باشد یا اگر دیسک ترمز تمام شده باشد، صدایی در هنگام ترمز شنیده می شود.
  • اگر کیفیت لنت ترمز ضعیف باشد، گاهی اوقات هنگام ترمزگیری صدا ایجاد می شود.
  • اگر لنت ترمز قدیمی باشد باز هم صدا ایجاد می کند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.